Az előadás egy jellemzően ifjúsági témát, a közösségi médiában való létezésben rejlő lehetőségeket és problémákat járja körül.
"Fent vagyunk a világhálón, élők és holtak. Találkozásaink efemer jellegűek és többnyire következmények nélkül valóak. Linkek és profilok, virtuális lények a cybertérben. Mindenki idéz és mindenki megidézhető"
A darab rövidített, vágott változata az alábbi linken látható: http://www.youtube.com/watch?v=Xgbudu1K6VY
A Like Me, Like Me egy érzéki találkozás a cyber térben klasszikus- és kortárs zene, a videóművészet és két nagyszerű táncos közreműködésével. Egy a Liszt Ferenc és Frederic Chopin művei és barátsága által inspirált koreográfia és kortárs zenei kísérlet.
A darab és -amennyiben van neki- története a cyber-térben játszódik, szereplői nem húsvér emberek, hanem reprezentációk, amelyek a különböző imago-terminálokon megjelennek és egymással virtuális kapcsolatba lépnek: blogokon és a közösségi médián keresztül osztják meg élményeiket, tapasztalataikat ismerőseikkel, nyilvánítják ki tetszésüket és nem tetszésüket: like-olnak. Így tesznek -a világ körül turnézó kortárs zenei virtuózként- Chopin és Liszt is.
http://www.facebook.com/fred.chopin?ref=ts&fref=ts&rf=110754615619875
http://www.facebook.com/pages/Franz-Liszt/112583348758901?fref=ts
Tehetik, mert abban a pillanatban, hogy a show érdekében kitalált imágó, és a business érdekében felépített brand lép a helyébe, ellenőrizhetetlenné, ezért esetlegessé, tehát feleslegessé is válik a valós történelmi személy: az övék is.
Látszólag csak a társadalmi érintkezés módja és tere változott meg, azonban ettől kezdve csak szabadon változtatható tér-idő indexszel ellátott reprezentációkról beszélhetünk. Ha ezt megosztjuk velük, valóban a kortársunk lehet Liszt és Chopin, chat-elhetünk velük a facebookon, mint ahogy ők is teszik ezt egymással a darab folyamán, még akár kedvenc zenéinket is elküldhetjük nekik.
Kritika:
„A táncosok egyénenként is kiváló teljesítményt nyújtanak, megválasztásuk már önmagában inspiráló. Előadásuk vizuális élményáradat, melyet öröm nézni. A velük töltött egy óra olyasmit nyújt, amit a művészettől mindig is várnánk.” . (Zaid Sethi)
Beavató program:
Beavató programunk célja nem pusztán előadások bemutatása, hanem az előkészítő és feldolgozó beszélgetéseken keresztül komoly pedagógiai munkát is képvisel. Erre azért van szükség, mert a számítógépes játékokon, televíziós szappanopera-sorozatokon és akciófilmeken felnövekvő generáció számára korántsem magától értődő, hogy a színház, különösképpen pedig annak non-verbális műfajai, mint a táncszínház, üzenetet hordozhatnak az ő számukra, és ha igen, azt hogyan tudják a maguk számára dekódolni.
Jelen előadást az ifjúsági közönségnek kétlépcsős beavató programunk második lépéseként mutatjuk be.
Első lépésként bemutattuk osztálytermi előadásként A rossztanuló felel-t, majd ugyanazokat az osztályokat, akik már azt az előadást látták, és részt vettek az ahhoz kapcsolódó kb. egyórás beszélgetésen, bevisszük a valódi színházi közegbe.
Itt mutatunk nekik egy immár fénnyel, technikával, videóval való igazi, látványos táncszínházi előadást, amit ugyanúgy egy feldolgozó beszélgetés követ, mint az első alkalommal a diákok saját osztálytermében.
Alkotók, előadók: Valencia James/Juhász Kata, Mikó Dávid
Koreográfia: Juhász Kata
Videótechnika: Sztojanovits Andrea
Technikus: Borosi Gábor
Moderátor/turnévezető: Lóky Tamás
JURÁNYI Produkciós Közösségi Inkubátorház
Cím: 1027 Budapest, Jurányi u. 1.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tel.: +3670/777 2533