Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

 


Az előadás egy jellemzően ifjúsági témát, a közösségi médiában való létezésben rejlő lehetőségeket és problémákat járja körül.
 
"Fent vagyunk a világhálón, élők és holtak. Találkozásaink efemer jellegűek és többnyire következmények nélkül valóak. Linkek és profilok, virtuális lények a cybertérben. Mindenki idéz és mindenki megidézhető"

A darab rövidített, vágott változata az alábbi linken látható: http://www.youtube.com/watch?v=Xgbudu1K6VY
 
A Like Me, Like Me egy érzéki találkozás a cyber térben klasszikus- és kortárs zene, a videóművészet és két nagyszerű táncos közreműködésével. Egy a Liszt Ferenc és Frederic Chopin művei és barátsága által inspirált koreográfia és kortárs zenei kísérlet.
 
A darab és -amennyiben van neki- története a cyber-térben játszódik, szereplői nem húsvér emberek, hanem reprezentációk, amelyek a különböző imago-terminálokon megjelennek és egymással virtuális kapcsolatba lépnek: blogokon és a közösségi médián keresztül osztják meg élményeiket, tapasztalataikat ismerőseikkel, nyilvánítják ki tetszésüket és nem tetszésüket: like-olnak. Így tesznek -a világ körül turnézó kortárs zenei virtuózként- Chopin és Liszt is.
http://www.facebook.com/fred.chopin?ref=ts&fref=ts&rf=110754615619875
http://www.facebook.com/pages/Franz-Liszt/112583348758901?fref=ts
Tehetik, mert abban a pillanatban, hogy a show érdekében kitalált imágó, és a business érdekében felépített brand lép a helyébe, ellenőrizhetetlenné, ezért esetlegessé, tehát feleslegessé is válik a valós történelmi személy: az övék is.
 
Látszólag csak a társadalmi érintkezés módja és tere változott meg, azonban ettől kezdve csak szabadon változtatható tér-idő indexszel ellátott reprezentációkról beszélhetünk. Ha ezt megosztjuk velük, valóban a kortársunk lehet Liszt és Chopin, chat-elhetünk velük a facebookon, mint ahogy ők is teszik ezt egymással a darab folyamán, még akár kedvenc zenéinket is elküldhetjük nekik.

Kritika:
 „A táncosok egyénenként is kiváló teljesítményt nyújtanak, megválasztásuk már önmagában inspiráló. Előadásuk vizuális élményáradat, melyet öröm nézni. A velük töltött egy óra olyasmit nyújt, amit a  művészettől mindig is várnánk.” .                                                                 (Zaid Sethi)

 
Beavató program:
Beavató programunk célja nem pusztán előadások bemutatása, hanem az előkészítő és feldolgozó beszélgetéseken keresztül komoly pedagógiai munkát is képvisel. Erre azért van szükség, mert a számítógépes játékokon, televíziós szappanopera-sorozatokon és akciófilmeken felnövekvő generáció számára korántsem magától értődő, hogy a színház, különösképpen pedig annak non-verbális műfajai, mint a táncszínház, üzenetet hordozhatnak az ő számukra, és ha igen, azt hogyan tudják a maguk számára dekódolni.

Jelen előadást az ifjúsági közönségnek kétlépcsős beavató programunk második lépéseként mutatjuk be.

Első lépésként bemutattuk osztálytermi előadásként  A rossztanuló felel-t, majd ugyanazokat az osztályokat, akik már azt az előadást látták, és részt vettek az ahhoz kapcsolódó kb. egyórás beszélgetésen, bevisszük a valódi színházi közegbe.

Itt mutatunk nekik egy immár fénnyel, technikával, videóval való igazi, látványos táncszínházi előadást, amit ugyanúgy egy feldolgozó beszélgetés követ, mint az első alkalommal a diákok saját osztálytermében.
 
Alkotók, előadók: Valencia James/Juhász Kata, Mikó Dávid
Koreográfia: Juhász Kata
Videótechnika: Sztojanovits Andrea
Technikus: Borosi Gábor
Moderátor/turnévezető: Lóky Tamás


JURÁNYI Produkciós Közösségi Inkubátorház
Cím: 1027 Budapest, Jurányi u. 1.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tel.: +3670/777 2533

ÁPRILIS 2024
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button