Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

 

 

A közismert Karinthy-novella által ihletett előadás látszólag könnyed, kifejezetten szórakoztató annak ellenére, hogy talán az alkotó eddigi legintimebb, legszemélyesebb darabja.

Egy szürreális vízió, egy iskolás lány belső világa elevenedik meg, aki "rossztanuló”, mert képtelen egy gondolat végigvezetésére, folyton elkalandozik, álmodozik, vizionál, és közben megjelennek vágyai, félelmei és a világból őt érő hatások összekeveredve mindazzal a ”tartalomszolgáltatással”, ami ránk zúdul nap, mint nap.

Van valami, amiről azonban Karinthy nem beszél, Juhász Kata viszont színre viszi: hogy ebben a rossztanulóságban benne rejlik egy kreatív potenciál, hogy közben valamit megtanulunk. Kezelni az olyan helyzeteket, amelyekre előre nem tudunk felkészülni, mert nincs előre kész jó megoldásuk. Ezeket a szöveges példákat gyűjtőnéven úgy hívják, hogy élet.

Ilyen értelemben az előadás egy szavak nélküli vallomás a tánc nyelvén:

 

„…Nem az iskolának: az életnek tanulok. De miért pont ott? Pont ott mit, ha azt nem?

Megtanulok nem tudni.

Megtanulom, milyen érzés a tanácstalanság, az inkompetencia, az eszköztelenség, a tehetetlenség. Ilyen később is lesz, ugye emlékeztek?

Először.

Aztán megtanulom, mit lehet ezzel, mit lehet olyankor kezdeni.

Vagy csak nem felejtem el?

Ez az, amit álmomból fölverve is…

Életem legfontosabb elhatározása: rossz tanuló leszek.”

 

Kifejezetten jól illeszkedik A rossztanuló felel a középiskolás diákok horizontjához. A mindenki számára ismerős téma és drámai alaphelyzet, amelybe –különösen saját iskolai közegükben- a diákoknak könnyű belehelyezkedniük, biztosítja, hogy a fiatalok –szinte korosztálytól függetlenül- könnyen involválódjanak a drámai eseményekbe.

Az előadás a tudatos alkotói szándéknak megfelelően már eleve úgy készült, hogy a színházi környezetből kiemelve is játszható legyen: saját specifikus terében, iskolákban osztálytermi körülmények között.

 

Alkotói névsor:

A tantermi előadásokban:

Előadó: Juhász Kata

Moderátor: Lóky Tamás

A darab színházi változatának létrehozói:

Koreográfia, tánc, rendezés: Juhász Kata

Külső szem, asszisztens: Rózsavölgyi Zsuzsanna

Zene: Gergely Attila

Jelmez: Nagy Fruzsina

Segédrendező: Varga Kata-Lina

Dramaturg: Lóky Tamás

Támogatók: NEFMI, NKA, SÍN Kulturális Központ, AULEA Alapítvány

 

JUHÁSZ KATA (Koreográfus – táncművész)

2006-ban alapította társulatát, amellyel rendszeresen jelenik meg elsősorban Budapesten illetve Európa különböző fesztiváljain. Önálló koreográfiákkal és szólókkal 1996 óta jelentkezik. 1993 óta végez táncpedagógusi munkát. Tanít kortárstánc kurzusokat és táncanatómiát különböző színházakban és iskolákban. Táncosként a Frenák Pál Társulatnak 1998-2006 között volt szólistája, a társulat teljes repertoárját táncolta. Az együttessel vendégszerepelt Európa és Japán színházaiban és fesztiváljain. A társulat tagjaként a La Faiencerie (Creil) és Rose des Vents (Villeneuve d’Ascque) színházi rezidenciák alatt vezette a pedagógiai “szenzibilizációs” beavató programokat francia színházakban, középiskolákban, egyetemeken. (www.katajuhasz.hu)

 

További információ:

Tel: +36 20 9662 464

 

MÁJUS 2024
H K Sz Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button