Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

 

 

 

 

„Kurátorként és konzulensként is a kiemelt kategóriát szem előtt tartva a cirkuszművészet és a néptánc ötvözetét kerestem a pályázatokban.” RIPPEL FERENC, artistaművész, a STAFÉTA pályázatok elbírálására felkért szakmai kuratórium egyik tagja mesélt nekünk a cirkuszművészet egyre növekvő elismertségéről, a STAFÉTA pályázat fontosságáról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„A tehetséggondozás támogatása érdekében Budapest Főváros Önkormányzata 2015 őszén hívta életre a STAFÉTA pályázatot. A Budapest Főváros Önkormányzata és az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkársága együttműködésének köszönhetően idén már 40 millió forint támogatás került felosztásra a STAFÉTA pályázat keretében. Ennek eredményeképpen a 2019/2020-as színházi évadban tíz produkció valósulhat meg, ezúttal a néptánc, a cirkusz, a próza és a kortárs tánc kategóriáiban.”
 
Hogyan találkozott először a STAFÉTA pályázattal?

Fekete Péter a kultúráért felelős államtitkár úr kért fel arra, hogy szakmailag vegyek részt ebben a kihívásban, vagyis a STAFÉTA pályázatban, amelyben a cirkuszművészet kiemelt műfaj lett idén, és ennek a képviselőjeként kerültem be az elbírálók közé. A felkérésnek nagyon szívesen tettem eleget, hiszen az elmúlt harminc évben is arra törekedtem, hogy ezt a művészeti ágat felemeljük, illetve feljebb emeljük, és támogassuk.


Részt vett a pályamunkák két körös elbírálásában kurátorként és konzulensként is.
Milyen szempontok alapján született meg az eredmény?

Konzulensként azért volt nehéz feladatom, mert 115 pályamű érkezett hozzánk, kurátorként pedig azért, mert 31 remek pályázatból kellett kiválasztani a nyerteseket. Kurátorként és konzulensként is a kiemelt kategóriát szem előtt tartva a cirkuszművészet és a néptánc ötvözetét kerestem a pályázatokban. Az egyéb kategóriába benyújtott pályamunkáknál is próbáltam fellelni a különlegességet, az újszerűséget, a korszerűséget. Szempont volt az is, hogy egy pályázat ne csak a beadási feltételeknek feleljen meg, hanem jól megfogalmazott üzenettel bírjon, szakszerű és megvalósítható legyen, illetve biztosítva legyen a továbbjátszhatóság lehetősége.

Idén már kiemelt kategóriában lehetett pályázni cirkuszművészeti, illetve a cirkuszművészetet valamely társművészettel kombináló, összekapcsoló produkciókkal. Gondolja, hogy ez a cirkuszművészet egyre növekvő elismertségének a jele?

Abszolút. Idén március 15-én óriási megtiszteltetés ért minket a testvéremmel, Rippel Viktorral, hiszen Magyarország Érdemes Művészei lettünk. Úgy gondolom, ez a díj nem csak nekünk szól, hanem az artistaművészetnek is. Ez az elismerés egyfajta pozitív jövőképet vetít elénk, hiszen a cirkuszművészet már mindenhol ott van, mindenhol tudatosodik, ezt bizonyítja az is, hogy a STAFÉTA pályázat kiemelt kategóriájában van benne. Úgy érzem, hogy ez egyfajta misszió, amiben a jelenkor is segítséget nyújt. A cirkusz, mint több évezredes művészeti ág egyre jobban előtérbe kerül, úgy, hogy a többi művészeti ágat nem a háttérbe szorítva, de bekerül a jogos helyére: a színház, a tánc, az ének mellé.


fotó: Go100™

MÁJUS 2024
H K Sz Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button